måndag 6 maj 2013

Det går framåt....

Det närmar sig ett färdigt trädgårdsland. Vi har grävt och grävt, vänt ner kompost och gödning och grävt lite till. Till sist har jag krattat och lagt ut trampstenar. Nu kan man snart se hur det kommer att se ut när det är klart. Det är så roligt men det värker och stramar i alla ovana muskler. De har legat lite i träda.... Det är som att ha ett eget gym i trädgården.
Jag har sått spenat, mangold, sallad, vårlök och rädisor. I morgon ska jag stoppa ner lite fler frön, palsternacka, rödbeta och morot. Jag ska också klura ut hur jag bäst och snyggast sätter fast armeringsmattor till bönor och luktärtor.
Ett tips till andra mullvadar, grävlingar och jordsvin som gräver i rabatter och trädgårdar är att inte strö ut gödning i motvind och ta ett djupt andetag på samma gång.... Det smakar inte gott!
  Solen går ner bakom hustaket och lyser fint genom vattnet.

4 kommentarer:

  1. Man ska inte ha öppen mun när man kastar gödsel ;) Får komma över och titta på det hela snart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmmm, det vet jag ju..... Det blev ett olycksfall i arbetet :-)

      Radera
  2. Hahaha gott!!
    /Josefin

    SvaraRadera