söndag 28 december 2014

Julkortspyssel - In the making of Christmas cards

Jag brukar göra egna julkort varje år. Det blir lite olika typer av kort var jul efter vad jag har för ideér på gång.... alltid för många ideér så det kan bli lite rörigt ibland...
I år valde jag två olika teman. Dels återbruk av gamla juldukar och dels pop-up kort av olika papper. 
Jag klippte olika delar av mina loppisfyndade juldukar och sydde fast på vikta kort av kraftigt papper. Det finns många ratade små juldukar som kan bli fina kort istället för att ligga i någon låda och glömmas bort eller än värre att slängas.
Bra att stryka dukarna noga innan man börjar sy så att de ligger platt på papperskorten. Om man vill  kan man också fästa med lite dubbelhäftande tejp på några ställen så att inte papper och tyg glider åt olika håll.
Färdiga att skriva på och stoppa i kuverten.
Gjorde även några pop-up kort med granar, renar och Hobbehundar. Det är inte så jättesvårt och mycket roligt.

Jag lyckades även skicka dem så att de kom fram i tid innan julafton!


English recap:

I usually make my own Christmas cards every year. This year I made two kinds of cards. Some cards of old Christmas linen from flea markets and some pop-up card of various fine paper. It's so fun to do yourself. The only problem is to weed between all ideas ... I also managed to send them all in good time before Christmas!

2 kommentarer:

  1. Superfina kort! Du har så många roliga idéer som ger inspiration. Nästa år kommer jag hem till dig när det är dags för julkortstillverkning!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter jättebra! Vi kan pyssla tillsammans!

      Radera