söndag 7 april 2013

Liten loppisrunda i lördags

En liten loppisrunda på lördagförmiddagen kan aldrig vara fel.... Tycker jag.
Hittade den här fina lilla grädd- eller mjölkkannan till våra Rosmarinkoppar. Det är första gången jag hittar något till den servisen. Är man envis hittar man nog till slut det man letar efter.
Här står den tillsammans med ett fint kort som min mamma har sytt. Det är broderat med lingarn på linnetyg. Hon är så duktig på att brodera, sticka, virka och sy, min mamma.  Jag har mammas kort som små tavlor på olika ställen i huset. 
Hittade fina ljusa gröna glasvaser för några få kronor på Sopstationen. Ja, den ena är egentligen en liten  karaff utan kork men den blev en utmärkt vas till snödroppar. Den ljusa vattengröna färgen på glas är så fin. Gör sig speciellt fint till vita blommor.
Än så länge är det mest snödroppar som får komma in från trädgården. Det är ju inte så mycket annat som har kommit upp ur jorden och slagit ut i blom.
Om man tittar noga kan man se att en del av snödropparna är dubbla. Jag satte dem i höstas och trodde knappt att de skulle komma upp efter den här långa kalla vintern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar