måndag 29 april 2013

Sökes......Finnes

Sökes: Silverskatter från medeltiden....

Stora trädgårdsprojektet pågår för fullt. Jag gräver och gräver och lämnar efter mig högar som hade gjort en mullvad stolt. Mitt grävande ska resultera i ett nytt trädgårdsland. Där ska jag så och skörda många goda grönsaker. Tänkte att när jag nu gräver så infernaliskt mycket hade det ju varit spännande och mycket tillfredsställande för min galopperande fantasi att hitta något som åtminstone liknar en liten skatt. Men icke då. 
Finnes: Rötter i mängder.... 

Nåja, jag hittade även en rostig gardinstång, gammal grillkol och delar av en gammal plastkruka.

Det finns andra skatter att glädjas över
som vitsippor bredvid den stora björken,
 penséer i en kruka på trädgårdsbordet,
  och betongrosor på ett betongfat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar