lördag 15 juni 2013

Keramiken är klar

Äntligen är keramiken klar! Den överlevde alla bränningar och cykelturen hem. Jag är riktigt stolt över alla sakerna men mest över min lilla turkosa burk med lock. Det känns lite som trolleri att jag gjorde den.
Jag tycker det är fint med vitt.... En del av alla vita saker jag har gjort ska få dekaler. sedan ska de brännas en gång till. Dekaler är jättebra om det har kommit någon liten glasyrfläck eller skavank på keramiken som inte skulle vara där.
 Skål och blomsterpinne.
 Tripp, trapp, trull.
 De här två skålarna fick en vacker klarblå färg. 
Tänkte att de är fina till min Ostindia servis.
 Turkos skål och burk. Lilla fina burken som kan rymma fem sockerbitar ungefär.
 Vita blomsterpinnar.
 Mynta, Persilja och Dragon.
 En del blir perfekta presenter tillsammans med en liten kryddväxt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar