söndag 30 juni 2013

Midsommar svischade förbi....

Oj, vad tiden går fort. Maj och juni försvinner alltid alldeles för fort. Jag längtar och väntar hela vintern. Så kommer de äntligen med sina långa ljusa kvällar och sin fantastiska grönska. Och vips är de förbi i en väldig fart. Kan vara att jag alltid har så mycket att pyssla med både inomhus och utomhus under de här två månaderna.
Midsommar kom som den alltid gör och vi firade sommarens längsta dag här hemma med trevligt sällskap och god mat.

Jag i min loppisfyndade sommarklänning. Den var utmärkt att förbereda midsommaraftonens festligheter i då det var tämligen varmt både inne och ute. På kvällen blev det en vit linneklänning, guldskor och blommor i håret. 
Efter lite letande hittade jag blåklint. Det hör liksom till tycker jag. 
Ljuskronan i uterummet lindade jag med murgröna och vackra blå och gula band.
Sommarblommorna på bordet.
Fina snapsvisor från min goa vän. Swedish Grace porslin och ärvda vackra glas.
En suddig bild på mumsiga tårtan. Efter en stunds matkoma och efterföljande kubbturnering orkade vi hänge oss åt den goda Pavlovan med extra jordgubbar och limesocker till.

Det blev en riktigt Glad Midsommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar