tisdag 12 februari 2013

Snö, snö, snö, fina pjäxor och bästa hunden



Idag var snöflingorna stora som bomullstussar när de yrde runt i luften. Vi har nog haft ovanligt mycket snö här i Skåne den här vintern. 




Familjens älskade hund, Hobbe som är en fin liten welshterrier, älskar snö. Han får upp sådan fart när han spårar och följer goda dofter. Han borrar ner nosen i snön och frustar av förtjusning.





Ofta är det varmare att ha kjol eller klänning med tjocka strumpbyxor och varma, långa raggsockar än att ha jeans när det är minusgrader ute. Här har jag kjol och knälånga grå yllestrumpor på mig till mina fina, sköna pjäxor som jag hittade på Erikshjälpen i höstas.



Knappt man tror det är sant när hittar så fina pjäxor i rätt storlek till bra pris. De behövde bara lite omvårdnad med skokräm och sedan ut i snön. Lite nostalgi, nu saknas bara sparkstöttingen och mina gamla ljusblå skidor....







2 kommentarer:

  1. Så härligt att du lägger upp en så bra blogg! Du är en riktig idéspruta med alla dina fiffiga tankar om vad man kan göra med gamla prylar;-). Här kommer du att glädja många:-D.. Förresten...de där kängorna känner jag igen.....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord! Vad glad jag blir! Är det du som är den tidigare ägaren av pjäxorna......:-) ?

      Radera