måndag 13 januari 2014

Blommor i ett regnigt Köpenhamn

Vi, mina tjejer och jag, åkte till Köpenhamn en av de jullediga dagarna. Det var regnigt och grått väder men vi hade en mysig dag tillsammans. När jag är i Köpenhamn köper jag alltid blommor. De har stora hav av blommor utanför Magasin du Nord. Några av dem fastnade i min kamera.

Fantastiska Amaryllis
 Tulpaner, tulpaner, tulpaner
 Ljuvliga rosor i mängder
Nästan som marsipan
Så svårt att välja. Men dessa fick till slut följa med hem. 
Det blev även lite andra små saker som fick följa med oss hem. Vi stretade sista biten på Ströget genom ösregn och kände oss trötta och nöjda när vi till slut damp ner på ett säte på tåget hem till Malmö. 
Här har rosorna fått en plats på ett skåp i vardagsrummet.

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder du tog!!
    Josse

    SvaraRadera
  2. Ja, de blev jättefina! Synd att de andra jag tog inte blev lika bra...

    SvaraRadera