måndag 27 januari 2014

Nu börjar keramiken igen

 Nu är det äntligen dags för torsdagskvällar i keramikkällaren igen. I höstas gick jag en helgkurs. Det var intensivt och jätteroligt. Jag hann göra en hel del saker på bara tre dagar. Är så nöjd!
 Två drejade skålar (ganska jämna…) glaserade i en fin grå glasyr.
 Några nyckelbrickor och en turkos liten skål.
 En ljusstake som blev en perfekt julklapp.
 Grytunderlägg med inkavlat spetsmönster.
Jag gjorde några olika former på grytunderlägg och en vit mugg som jag själv dragit hänkeln till (handtaget alltså…). Kanske får den muggen några blomdekaler senare.
Det blir så vackert med vit glasyr när man har kavlat spetsmönster i leran. Lite orientalisk känsla.
Jag har fullt av nya planer för vårens kurs. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar