söndag 1 juni 2014

Malmö Garden Show

Idag besökte vi Malmö Garden Show i Slottsträdgården. Solen värmde, svaga vindar och mestadels blå himmel. Jag tillsammans med min bästa bror Ola och hans fina Nina, Herr Andersson, finaste Josefin och lilla lurviga, ivriga Hobbe. Vi strosade runt bland utställare som sålde underbara Austinrosor, vackra Hortensior och andra fina växter. Vi fick en liten guidad botanisk runda av broren min som känner Slottsträdgården väl.
Efter det här trevliga besöket tog vi en fika hemma i vår trädgård. Vi åt hembakat bröd och annat gott under körsbärsträdet.
 Vackra blomstertorn med penséer vid ingången till utställningen.
 Vackra vita rosor.
 Hortensior är en favoritblomma.
 Rhododendron i vackert sällskap.
 Austinros, det vill jag gärna ha hemma i trädgården....
Fantastiska planteringar i Slottsträdgården. John Taylor och hans medarbetare är verkligen duktiga på att komponera rabatterna med de finaste växterna så att det blir alldeles extra vackert.
 Fina utställningar av balkongplanteringar.
 Som ett lummigt grönt rum. Bordet är dukat med en mjuk duk av mossa.
 Fingerborgsblomman, vacker men giftig....
Här står jag med näsan i rabatten och njuter i fulla drag.

English recap:
I visited Malmö Garden Show along with my brother, his wife, my husband, our daughter and little Hobbes. A lovely day with warm weather, sunshine and light winds. A very nice garden market with exhibits and beautiful plantings. After we looked at everything nice we went home to our garden and drank coffee and ate homemade bread under the cherry tree.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar