onsdag 6 mars 2013

En kopp te

Vill du ha en kopp te?
Den frågan ställer jag ofta. Ett par gånger om dagen, minst. Så ofta, att min dotter tyckte att min blogg skulle kunna heta "En kopp te".
Te kan man alltid dricka. Te är bra när man är trött, när man är sjuk, när man är ledsen, när man är frusen efter en promenad en kall vinterdag, när man kryper upp i soffan för att se en bra film, när man sitter på trappan en sommarmorgon och njuter av att vara ledig, när man sitter på café med en god vän. En kopp te passar helt enkelt alltid bra.
På café  "La  Glace" i Köpenhamn.
På "Starbucks" i Prag.
På flyget.
På "New York Café" i Budapest.
I soffan för att kurera en förkylning.

Jag dricker oftast grönt te och här är några av mina favoriter, för tillfället. 
 Mycket gott te från "Clipper", fair trade. Ett annat gott te, från "Marks & Spencer" också det fair trade.
 Te i lösvikt från "Tehuset Java" i Lund. Detta heter "Grönt och skönt".
Jag brukar inte hälla över teerna i någon burk utan sätter en tvättklämma över öppningen på påsen. Det fungerar bra för att hålla teet färskt och bevarar aromen bra. Iallafall om man konsumerar te i min takt. Den här tvättklämman har jag köpt så här fin men man kan ju fixa till dem fint själv genom att måla dem eller limma på någon rolig sak.
Jag tror jag ska ha en kopp te. Är det någon annan som vill ha?

3 kommentarer:

  1. Jag tar gärna en kopp te!:D/
    Din dotter

    SvaraRadera
  2. Gör iordning en balja så kommer jag över!

    SvaraRadera
  3. Kom hit båda två så brygger jag en kanna!

    SvaraRadera