måndag 25 mars 2013

Stort höstloppis på Bella Center

Hittade bilder (inte av bästa kvalitet...) i min Iphone från i höstas när min ena dotter och jag var på stort loppis i Köpenhamn. Med stort loppis menar jag STORT loppis. Så stort att vi faktiskt inte orkade se på allt. Vi tog tåget till Örestad utanför Köpenhamn och bytte till Metron. Vi klev av precis utanför Bella Center och promenerade 100 meter till den stora hallen. Vi visste att det var ett stort loppis men att det var så stort.... 



Där fanns mängder av fina saker. Skulle gärna ha köpt med mig hem en hel del mer än jag gjorde men priserna var ganska höga.
Fina burkar. Det blev ingen här men jag bestämde mig för en annan fin med guldrosor på.
Vi såg inte så många vintagekläder, men några.
Gamla kartor.

Vi lyckades dock hitta en hel del fina fynd och här är några av dem.
 
Några meter svarta sammetsband från lådan här.
Dominospel i trälåda och söt liten bil fick följa med hem till mannen i huset, för några tior.
Gamla fina stämplar från en dansk cigarrfabrik.
Söt liten märkduk som följde med i ett annat köp.
Liten ram som ännu inte fått rama in någon bild.
En form till Madeleinekakor som lutar mot köksväggen bakom morteln.

Trots mycket trötta fötter åker vi gärna dit nästa gång de har stort loppis igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar