måndag 4 mars 2013

En trave böcker

En hel trave böcker som väntar på att bli lästa.
 
 Att öppna en bok är som att ge sig in ett äventyr. Det är fyllt av spänning och förväntan. Jag är en bokläsare och en bokälskare. Jag är ingen läsplatteläsare. Jag vill känna bokens form och tyngd när jag håller i den, vill vända sidorna på riktigt, vill känna lukten av boken, vill tjusas och lockas av omslagets bild. 

Jag älskar böcker!
Jag brukar besöka minst ett par bokaffärer under bokrean men i år har det inte blivit av. Jag har bara köpt två böcker än så länge. Jag har ju som sagt en hel trave böcker som väntar på att bli lästa. 
Jag kunde dock inte låta bli att köpa "Hungerspelen" i en samlingsvolym trots att jag redan har lånat och läst dem. "Hungerspelen" av  Suzanne Collins är mycket bra. Kunde inte lägga dem ifrån mig när jag började läsa dem. Du som inte har läst dem ännu har mycket bra läsning framför dig.
Nu ska jag strax krypa ner i min säng, nybäddad med frasiga lakan, med en bok. Jag gissar att någon redan har gått och lagt sig där.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar