måndag 11 mars 2013

Loppisfynd och kolakakor

På lördagförmiddag tog jag och ena dottern en loppisrunda i stan. 
Jag hittade fina skålar på "Sopstationen". När jag såg dem på en hylla sa jag "Åh, så fina skålar, men de är nog ganska dyra. Det brukar de vara." 
Varvid min dotter lyfte på dem och sa "Det står 4 st 15 :-. Tycker du att det är dyrt med 15 kronor för fyra skålar?" De fick naturligtvis följa med hem! 
Visst är de fina. Tänk dem till sommaren med jordgubbar i den största, vispad grädde och mandelskorpor i mellanskålarna och limesocker i den minsta.
Den fina lilla märkduken är från en stor loppmarknad på Bella Center i Köpenhamn.
 På eftermiddagen bakade jag lite kolakakor att ha till kvällen.
 Det blev en kanna te också. Vi drack tet ur våra fina tekoppar från serien Rosmarin.
Tekannan från Uppsala Ekeby är ett fynd från Lions loppis i Lomma. Lions har en stor loppmarknad i Lomma över en hel helg i slutet av sommaren vart år. 
Fina Rosmarinkoppar som har varit mors och fars men som bor hos mig nu. Vi har länge undrat vad de heter men för ett tag sedan hittade jag dem på en annan blogg. En mycket trevlig blogg som heter miriamskafferep.com

4 kommentarer:

  1. Om du tycker dig märka en skugga bakom dig nästa gång du är på loppis ska du inte bry dig :) Fina fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då vet jag vem det är.... :-). Det är lika bra du följer med vetja!

      Radera
  2. Vilka fina skålar du hittade!! De vill jag gärna äta glass och jordgubbar ur i sommar. Kram Jossan

    SvaraRadera
  3. Visst är de fina! Du får gärna komma och äta så mycket jordgubbar du vill :-) Kram!

    SvaraRadera