onsdag 21 maj 2014

Hortensior - Hydrangeas


Vi åkte till Plantagen för att köpa planteringsjord, Ellinor och jag.
Det blev 4 säckar jord och en del blommor till krukorna i trädgården. Man kan ana ett visst färgtema i vår kundvagn…. Hortensior, Pelargoner och Dahlior.
Jag älskar Hortensior!
Det var knappt det gick men jag besinnade mig och köpte bara en Hortensia. Vi har ju redan en hel del planterade i rabatterna.
Rullebören, det vill säga, skottskärran kom väl till pass 
Planterade alla blommor i krukor dagen efter. Här står Pelargoner och Hortensior runt vårt fina mosaikbord.
Nu kan jag njuta av dessa skönheter hela sommaren.

English recap:
Ellinor and I went to a nursery and bought land and a few flowers. We bought Geraniums, Hydrangeas and dahlias. I planted flowers in pots and put them next to our beautiful mosaic table in the garden. I love Hydrangeas. They are so beautiful.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar