söndag 25 maj 2014

Vintagemässa i Malmö del I - Vintage Fair in Malmö part I


I helgen var det dags för Vintagemässa på Amiralen i Malmö. Jag har sett fram emot den här helgen ett bra tag. Vädret visade sig från sin bästa sida. Varmt och soligt. 
Mannen i huset satsade på att cykla tio mil i Malmögirot medan jag som sagt valde att njuta av allt fantastiskt som Vintagemässan erbjöd.
 Det här gottebordet stod vid ingången. Trevliga ägarinnan är från Åhus och jag vill gärna åka på besök till hennes butik i sommar.
 Söta Pia Storm från Danmark, alltid så fint klädd.
 Härliga hattnålar, väskor och speglar.
Den här och andra fantastiska dräkter från Vintage Vinden frestade sååå, men de var lite för dyra för min plånbok. Fantastisk kvalitet och i bästa skick, aldrig använda. De flesta satt perfekt på mig och de var lite svårt att hänga tillbaka den här bland de andra dräkterna....
 Danska FN 92 har så många fina klänningar, smycken, skor och andra saker. 
Klänningar, klänningar och mer klänningar.
 Vita drömmar i siden och chiffong med pärlor och paljetter.
Maffiga kreationer. 
Det är ingen hejd på hur mycket vintage FN 92 har. Deras butik i Köpenhamn är smockfull med vackra ting.

 Den här fina kavajen, som Gunilla sålde, provade jag flera gånger men den fick inte följa med hem. Det blev istället tre fina klänningar som jag ska visa senare.
Här fanns fina tyger från förr. Spetstyg, brokad och bomull bland annat. Massor av spetsar, knappar, hattflor, band, kragar och handskar.
 Vackra virkade spetsar i tre våningar.
I den här lådan fanns det flera fina mönster att välja bland. Två av dem fick följa med hem till min symaskin.

English recap: 
This weekend I went to the Vintage Fair here in Malmö. While my husband rode one hundred kilometers on his bike, I went around in fancy dresses, fabrics, shoes, bags and hats from the past.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar