söndag 4 maj 2014

Sköna maj välkommen!

Varma, vackra,sköna, efterlängtade maj!
Vilket underbart väder det har varit i flera, flera dagar nu! Jag har krupit runt i rabatter och grönsaksland med näsan i jorden och jag har trivts förträffligt bra!
En liten paus med en kopp te bredvid kryddträdgården.
Jorden är gödslad med hönsgödsel (inte i motvind denna gång….), vänd och krattad. Frön är sådda i fina rader. Morot, palsternacka, rödbetor, mangold, persilja, sallad och rädisor. Potatisen är satt.
Inne i uterummet står små krukor med tomatplantor, squash, svartkål, savoykål och basilika och växer till sig. 
Kungsängslilja
Funkian växer så att man nästan kan se det om man sitter still en stund….
Ja, blommorna växer så jag knappt hinner med. Jag plockar in nya buketter var och varannan dag. 
Jag är verkligen lyckligt lottad som har min trädgård att få vårda och rå om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar