torsdag 29 maj 2014

Vintagemässan i Malmö, fina fynd! - Vintage Fair in Malmö, sweet things

Jag hittade flera fina klänningar, hattar och småsaker på Vintagemässan som passade både mig och min plånbok.

 Den här ska nog få gå på studentfest nästa vecka.
En prickig, sprallig, somrig klänning. Den ska jag ha på soliga varma sommardagar med bara ben. Hoppas nu det blir fina sommardagar...
En fin stråhatt från början av 1900-talet. Den får kanske mest vara en prydnad på skåpet.

Hittade även en underklänning och lite andra roliga billiga ting.
Köpte två mönster så att jag kan sy mig fler klänningar av de tyger jag har i tygkorgen i källaren. Spännande projekt.
Oj, vad många fina fynd jag gjorde! Jag är jättenöjd och har gått runt lite småleende sedan helgen. Ser redan fram emot nästa Vintagemässa!


English recap:
I bought several nice dresses and other items at the Vintage Fair. A golden beige sheath dress a la Jackie Kennedy.  I also bought a cute, spotty, summery dress with a tulle petticoat from the 1950's. That one I will have on warm nice summer days, with bare legs and ballet shoes. I also bought a straw hat from the early 1900s, and a black velvet hat. 
I am so happy with my purchase and am already looking forward to next Vintage Fair that I hope will be in November.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar