måndag 12 maj 2014

Minnen från Paris - Memories from Paris

Några av de saker jag köpte med mig hem från Paris. Det blev också några små presenter till döttrarna, som det ju alltid blir. Det är så roligt att köpa något med sig hem för att ge bort.
Goda saker från Laduree. Jag köpte även en burk med te som luktar och smakar så gott.
 Mumsiga macarons i en liten förpackning. De är ju inte helt billiga….
 Vanilj, choklad, citron, pistage och jordgubb… De är naturligtvis uppätna för länge sedan men asken har jag kvar.
 Några av de fina planscher som jag köpte i en av boklådorna vid Seine. Några blev presenter och har fått andra hem nu.
 Älskar Helleborus.
 Design av Lanvin 1947.
 Köpte en "recyclad" parfymflaska från Marocco på blomstermarknaden. Nu pryder den min nymålade sekretär.

English recap: Some of the things I bought in Paris. At Laduree I bought some lovely macaroons and som tea. When all is eaten up I still have the pretty boxes to put small things in… In the bookstores across the Seine I bought fine posters. At the flower market I found a little perfume bottle in recycled glass from Morocco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar