söndag 21 juli 2013

Grönt i olika nyanser

Olika fina ljusa nyanser av grönt. Kaffeburk från Danmark, nytt grönt favoritte av märket Pukka, sötaste tekannan och ett 40-tals glas från Danmark med en kvist Daggkåpa. 
Den fina gröna kaffeburken köpte jag på loppiset i Tisvildeleje i Danmark förra veckan. Den passar utmärkt att förvara kaffepatronerna i, till Nesspressomaskinen som mannen i huset fick i födelsedagspresent den 14 juli.
 Den söta lilla tekannan i en finfin grön färg hittade jag på ett Malmöloppis för två tior. 
Ett fint 40-talsglas från loppis i Tisvildeleje i Danmark får bli vas till kvist av skir grön Daggkåpa. Brickan tjatade jag mig till att få köpa på ett loppis för flera år sedan. Stolen som brickan står på är en av sex stycken som jag köpte billigt på samma loppis som brickan och klädde om i ett fint grågrön- och vitrutigt tyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar