torsdag 25 juli 2013

Svindlande..... höjder..... tankar

Har sprungit upp och ner fyra våningar massor av gånger för att tvätta trasmattor i tvättstugan hos min dotter. Tvättstugan i hennes hus har stora tvättmaskiner som rymmer stora mattor.

Här sitter jag nu och solar mina ben och vilar mina fötter en stund medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. Svindlande högt sitter jag på min dotters balkong. Jag får svindel fyra våningar upp på en liten 30-tals balkong. Tänk om golvet lossnar. Känner svindelsuget i både mage och knän....
Svindlande är det ju också att jag sitter på hennes balkong. Hennes egen. Hur fort gick inte det. Att hon blev stor och flyttade till eget med balkong. Det var inte länge sedan hon tassade in och sov hoprullad bredvid mig i vår säng. Hon med nytvättad pyjamas och fluffigt nybadat barnahår som luktade himmelskt. 
Numera har jag en annan liten som vill sova i min säng.  Rygg mot rygg. Han rullar ihop sig med samma bestämda ritual var kväll och borrar in sin borstiga rygg mot min inte fullt så borstiga rygg. Det är inte så dumt det heller. En liten borstig och trygg hundrygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar